Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání

PŘEHLED MODIFIKACÍ > STŘEDISKA VOLNÉHO ČASU > 6.3 STŘEDISKO VOLNÉHO ČASU VĚNUJE PATŘIČNOU POZORNOST OSOBNOSTNÍMU ROZVOJI ÚČASTNÍKŮ, ROZVÍJÍ U NICH OTEVŘENOST, TOLERANCI A RESPEKT VŮČI JINAKOSTI A DBÁ NA TO, ABY ŽÁDNÝ ÚČASTNÍK NEBYL VYČLEŇOVÁN Z KOLEKTIVU.

6.3 Středisko volného času věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji účastníků, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádný účastník nebyl vyčleňován z kolektivu.


Pedagogové přistupují ke každému účastníkovi s respektem, vytvářejí pro každého účastníka rovné příležitosti k jeho zapojení do kolektivu ostatních účastníků. Svým jednáním podporují rozvoj vzdělávající se komunity, ve které se každý účastník cítí být přijímán a podporován v rozvoji svého potenciálu. Jsou si vědomi svých vlastních postojů, hodnot, zkušeností i předsudků a jejich vlivu na komunikaci s účastníky a jejich rodinami i na celý pedagogický proces. V komunikaci s účastníky, jejich rodiči i v nabídce aktivit pro účastníky se vyvarují stereotypizace (např. na základě genderu, etnicity, národnosti, vyznání apod.). Pedagogové přizpůsobují prostředí a aktivity tak, aby se na nich mohli podílet i účastníci s potřebou podpůrných opatření. S rozmanitostí ve společenství pracují jako s důležitým východiskem při plánování a realizaci vzdělávání účastníků. Ve vzdělávání využívají zdrojů, které odrážejí etnickou, sociokulturní a jinou rozmanitost účastníků a rodin zastoupených ve středisku. Středisko používá nástroje zaměřené na vzájemné poznávání a posilování sociálních a personálních dovedností. Středisko zapojuje všechny účastníky do akcí a aktivit, které organizuje, a v případě potřeby poskytuje účastníkům zvláštní podporu, která zapojení umožní.